středa 14. září 2011

Liquére je na světě

Natrháno a obráno

Jde se vařit

Přecedíme

Degustace musí být
Milé dámy,slečny ,přítelkyně,ale i úplně náhodné návštěvy-konečně je tady a chutná.
V neděli odpoledne jsem šla na černý bez. No šla, spíš jela autíčkem. Jela jsem za náš hřbitůvek,který je až kousek za vesnicí a kousek pod lesem obklopený poli. Od tohoto hřbitůvku vede polní cesta ,kamenitá a obrostlá různými keři. Šípkem,hlohyní,trnkami a ovocnými planými stromky.Hemžilo se to tu různými ptáčky a to byla smůla pro mě,protože pro mě tu nic nezbylo a černý bez byl úplně ozobán. Takže zpátky do autíčka a hledat další keře. Nakonec jsem přece jen našla,ale bylo to za pět dvanáct. Už byl tak přezrálý,že když jsem ho trhala čekala mě pěkná sprška černých bobulek (nechtějte vědět kde jsem večer v koupelně našla rozmačkanou kuličku-jo přesně tam,tam dole,jsem se v prvním momentě lekla,kde jsem vzala tak nacucanýho klíšťáka a že prasknul,pak mi to došlo a když to viděl táta, málem prasknul taky,ale smíchy) .Nakonec jsem dorazila domů s pár štípanci od komárů,kyticí podzimních plodů do vázy a plným kyblíkem černého bezu.
A protože to trvalo, než jsem něco našla, nechala jsem si výrobu tohoto moku na druhý den.
Už jsem se těšila jak se pustím do přípravy.Takže pro Vás menší postup:
Kuličky dostaneme z větviček nejlépe vidličkou a snažíme se trefovat do předem nachystané misky,některé sice sem tam honíme po stole nebo i po zemi,ale většina je uvnitř. Potom je zalejeme vodou  a pořádně propláchneme a vybereme škaredě se tvářící kuličky a všemožné plavce i neplavce. Dáme do hrnce zalejeme litrem  vody a 15 minut vaříme (pozor šumí). Po uvaření přecedíme a do šťávy přidáme cukr a vanilkový cukr a necháme 5 minut vařit. Do vychladlého přidáme rum a kávu. Hotový likér nalejeme do sklenic a dáme někam hodně daleko ,vysoko a hluboko,aby jsme ho dlouho nemohly najít.Jinak by byl vypit v rekordním čase.
Ingredience:
Necelé 3 litry kuliček černého bezu
1 litr vody
4 lžíce uvařené kávy
90 dkg krystal. cukru
1 vanilkový cukr
1/2 litru rumu

DOBROU CHUŤ přeje Eva

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...